למה האתר שלי לא מופיע בגוגל?

"למה אני לא מוצא את האתר שלי בגוגל"?
זאת שאלה ששואלים הרבה אנשים אחרי שהאתר שלהם עולה לאוויר. הרי רובנו לא נקליד את כתובת האתר בשורת החיפוש, ונעדיף פשוט לכתוב מילה או שתיים ולהגיע דרך גוגל. זאת חוויה די מתסכלת לגלות שאחרי כל התהליך הזה של בניית אתר, כולל רכישת אחסון ודומיין – עדיין קשה להגיע לאתר הזה ולמצוא אותך.

אז קודם כל – אפשר להירגע.
זה דבר שניתן לפתור יחסית בקלות.
מה שכן – זה לוקח קצת זמן. למה?

הדבר הראשון שחשוב להבין הוא שגוגל זה 'מנוע חיפוש'.
אפשר לומר שמנוע חיפוש זה בעצם אתר אינטרנט שהמטרה שלו היא לסייע לאנשים לחפש אתרים אחרים ברשת.
מנוע החיפוש הזה בדרך כלל לא ימהר להכניס את האתר החדש שלכם לתוצאות הראשונות בחיפוש שלו,
תדמיינו שהאתר שלכם הוא בחור חביב אבל צעיר וחסר ניסיון שמגיע לראיון עבודה בחברה כלשהי. לפני שהוא יתקבל עם משכורת טובה, ויעקוף כמה מתמודדים דומים הוא יצטרך להוכיח ש…:

1.
יש כבר כמה חברות שרוצות אותו אצלם, ככל שיש יותר כאלה יותר טוב.
2. הרבה אנשים ממליצים עליו. (ועדיף אנשים מוכרים וטובים).
3. יש לו מה לתת.
4. הוא באמת מה שהחברה מחפשת.

5.
שאפשר לסמוך עליו ושהוא יציב.

לוקח לגוגל קצת זמן לראיין את האתר שלכם ולוודא את כל זה, ואתם לגמרי יכולים לעזור לו לעבור את הראיון הזה עם תוצאות טובות.

אז מה לעשות כדי שהאתר שלכם יופיע ראשון בגוגל?
יש הרבה דברים שכנראה פחות תדעו לעשות – ניגע בהם בסוף. אבל יש כמה דברים שכן.
כדי להפוך למנוע החיפוש הטוב ביותר החליטו בגוגל על כמה אינדיקציות שיאפשרו להם לוודא שהאתר שלכם הוא באמת האתר שהגולש ירצה למצוא בראש הרשימה בחיפוש שלו.
הנה הם:

1. מספר הכניסות – כמובן שזאת האינדיקציה הכי בסיסית וגם הכי טובה. הרבה כניסות לאורך זמן = אתר שהרבה אנשים מעוניינים בו.

בהתחלה זה יכול להיות טכני ע"י בקשה מאנשים שיכנסו לאתר, או שליחת קישורים לאתר עם תוכן רלוונטי ללקוחות או מתעניינים. אבל כדי שהנתון הזה ישתמר לאורך זמן כדאי להקפיד גם על 3 הדברים הבאים.

2. הפניות (לינקים) לאתר שלכם מאתרים חיצוניים – ככל שיותר אתרים חיצוניים מפנים לאתר שלכם, גוגל מניח שזהו אתר ששווה לבקר בו. בפרט כאשר ההפניות מגיעים מאתרים שכבר 'נחשבים' מבחינת גוגל.

הדבר הראשון שתוכלו לבצע הוא לקשר מהמדיה החברתית שלכם אל האתר. בנוסף לזה, נסו לחשוב על אתרים של קולגות, חברים ועוד שיוכלו לקשר אליכם, אולי אפילו תציעו לתת להם תוכן שיופיע אצלם עם קישור לאתר שלכם, או קישור בתמורה מהאתר שלכם לאתר שלהם.

3. תוכן – בסופו של דבר כשיש לכם תוכן איכותי שבאמת יש לו קהל – אנשים ירצו לקרוא אותו, ישתפו אותו אחד עם השני וגם יבואו לבקר בהמשך כדי לחפש עוד תוכן טוב.

אם יש לכם בלוג זה מעולה. העיקר הוא שיהיה תוכן עם ערך שיביא לכם יותר כניסות ושיתופים.

4. שימוש במילות מפתח נכונות – כמובן שאיש מקצוע יעשה את זה הכי טוב אבל גם אתם תוכלו לבחור במילים שלדעתכם אנשים מחפשים כאשר הם מעוניינים בשירות שלכם.

נסו לשבץ ברחבי האתר מילים שאתם מעריכים שהקהל שלכם משתמש בהם כשהוא מחפש את השירות/המוצר שלכם בגוגל. את הביטויים החשובים יותר נסו להכניס לכותרות.


מעבר לזה – יש חשיבות מבחינת גוגל ומנועי חיפוש נוספים למבנה נכון של האתר, למהירות שלו, להתאמה שלו למכשירים השונים (רספונסיביות), חוויית משתמש, ו-SEO מקצועי. אבל אם אתם לא מרוצים מהמיקום שלכם בגוגל ועדיין אין לכם תקציב להשקיע בזה – כל אלה הם התחלה מצוינת.

חשוב לשים לב – המאמר עוסק בעיקר בהופעה של האתר שלכם בגוגל כאשר מישהו מחפש מונחים שקרובים מאד למי שאתם – לדוגמא השם שלכם, השם של העסק (במידה והוא ייחודי). במידה ותרצו שהאתר יופיע כאשר מישהו מחפש מילים יותר מגוונות – כאן כבר נכנס צורך ב-SEO/PPC.

 

מה זה SEO/PPC?

SEO זה קידום אתרים אורגני – זה שדרוג של האתר ע"י התחשבות בצורה יסודית בכל הפרמטרים שהזכרנו בתוספת של מחקר מילות מפתח ועדכון של הקופי של האתר, של התגיות, של מבנה האתר ועוד, באופן שגוגל יזהה שכדאי להציג ליותר משתמשים רלוונטים את התוכן שלכם. לדוגמא – אם אתם עוסקים בניקוי בדים שונים – כדאי שיופיעו באתר שלכם גם ביטויים שאנשים יותר מחפשים כמו 'ניקוי ספות', 'ניקוי ספה', 'חיטוי ספות' ועוד. כמובן – הביטויים האלה נבחרים אחרי מחקר ובדיקה מהם הביטויים שיותר אנשים מחפשים ורלוונטים לאתר שלכם.


PPC זה קידום מלאכותי – פשוט משלמים לגוגל והוא דואג שאתם תהיו ראשונים כשמישהו יחפש ביטוי כלשהו שבחרתם. שימו לב כשאתם עושים חיפוש – לפעמים בתוצאות הראשונות מופיע הכיתוב "ממומן".


—– 

עדיין לא בטוחים לגבי משהו? תרגישו חופשי לשאול ואשתדל לעזור.

נעמה מדר

כמה פרטים על הכותב ולא בטוח שיענינו אותכם אבל אולי כן

אולי יעניין אותך גם:

icon X mobile menu

השאירו פרטים וכבר נחזור אליכם!